استاندار خراسان رضوی به مناسبت هفته حمل‌ونقل، پیامی صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام محمدصادق معتمدیان به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم امروزه بر کسی پوشیده نیست که راه رسیدن به فرایند توسعه اقتصادی تنها با عبور از پل مستحکمی به نام حمل و نقل امکان پذیر است؛ از این رو می‌توان با اطمینان گفت که حمل و نقل یکی از اصلی ترین ارکان زیر بنایی کشورهای پیشرفته و درحال توسعه به شمار می‌آید؛ رکنی که همواره مورد توجه خاص است.
حمل و نقل بخشهای مختلف جوامع را به سمت توسعه پایدار متصل می‌کند و واسطه‌ای میان فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین‌المللی است. همچنین در توزیع درآمدها و کاهش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی و کاهش آثار فقر و اختلاف درآمد روستانشینان و شهرنشینان نقشی موثر دارد.
یکی از ماموریت‌های حیاتی دولت تدبیر و امید، توجه ویژه به مقوله راه ایمن و حمل و نقل سالم است تا هم مسافران به سلامتی به مقصد برسند و هم حمل و نقل به عنوان صنعتی پویا در خدمت اقتصاد جامعه قرار گیرد.
بدون وجود شبکه حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگان مطلوب، تصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن به نظر می‌رسد.
 در رشد و توسعه اقتصاد و تجارت جهانی در مقطع زمانی فعلی و روند گسترش آن نمی‌توان نقش سیستم‌های حمل و نقل در بهینه‌سازی هزینه‌ها، زمان سفر، سرعت جا به جایی، ایمنی و سطح خدمات ارائه شده را انکار کرد.
ایران که روزگار پیش بر مدار جاده ابریشم، پویایی قابل احترامی داشته است امروز هم باید از ظرفیت جاده، بهترین بهره را ببرد. لذا این نیز می‌طلبد تا از ظرفیت رسانه و فعالان رسانه‌ای، به عنوان مهندسان افکار عمومی به خوبی استفاده شود.
ما می‌توانیم ضرورت توجه به جاده را به عنوان یک شاخص مهم توسعه، برای تصمیم سازان و تصمیم گیران، تبیین کنیم تا در برنامه‌ها و بودجه‌بندی‌ها راه را یاری کند.
مقوله راه، بی شک یکی از شاخصه‌های مهم توسعه هر کشور است که در تراز جهانی هم ارزیابی می‌شود و نمره می‌گیرد و بوسیله آن می‌توان توسعه جهانی کشورها را ارزیابی کرد.
راه در همه جای دنیا یک ظرفیت اقتصادی و اجتماعی است. اما وقتی بخواهیم این ظرفیت را نیک بنگریم خواهیم دید که با حوزه گردشگری نیز ارتباطی بس تنگاتنگ دارد.

محمدصادق معتمدیان

استاندار خراسان رضوي