معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی محدودیت‌های جدید این ستاد در مشهد و شهرستان‌های با شرایط قرمز را اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت: با توجه به اینکه در هفته گذشته خراسان رضوی در وضعیت قرمز بوده و آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا عدد بالایی را نشان می‌دهد، مقرر شد در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی اعمال شود تا در حوزه درمان امکان خدمت‌رسانی بیشتری فراهم گردد.
وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی، از امروز هرگونه اطراق در پارک‌ها و بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حاشیه بولوارها و فضای سبز ممنوع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت کلیه مراکز تجمع عمومی شامل سینماها، تئاتر، سالن‌های اجتماعات، همایش، گردهمایی‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی تعطیل اعلام می‌شود.
جعفری ضمن اشاره به اینکه مساجد و مصلی‌ها در شهرهای قرمز با محدودیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند، تصریح کرد: برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایشی در خراسان رضوی ممنوع است.
وی از تعطیلی کلیه باشگاه‌های ورزشی بویژه ورزش‌های پر برخورد خبر داد و افزود: فعالیت مراکز تفریحی آبی و باشگاه‌های بدنسازی و استخرهای سرپوشیده ممنوع می‌گردد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌های آزاد و کتابخانه‌های عمومی تعطیل اعلام می‌شود.
جعفری با تاکید بر مصوبه قبلی دورکاری بر اساس دستورالعمل سازمان امور استخدامی افزود: مدیران موظفند در این راستا کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای را در اولویت قرار دهند.
وی بیان کرد: مراسم عزاداری در ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی در انتها خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از ماسک به عنوان احترام به جان خود و دیگران باید در همه سطوح اجرایی شده و علاوه بر کمیته نظارت، هم‌استانی‌ها باید به افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر بدهند.

منبع خبر: وب سایت استانداری خراسان رضوی