جمعه31/فروردين/1403

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت 14 تیرروز شهرداری و دهیاری با صدور پیامی با اشاره به اینکه حمایت از شهرداري و

دهياري ها از اولویتهای دولت و وزارت کشور است، تصریح کرد: از شهرداران و دهياران خدوم و عزيز نيز انتظار مي‌رود با تلاش مجاهدانه و موثر و با ارتقاي دانش و بينش خود به ويژه در حوزه كارآفريني و فن‌آفريني و خلق ثروت از قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي محلي- ملي، براي تحقق توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش شهرها و روستاها گامهای اساسی بردارند.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور، متن پيام عبدالرضا رحمانی فضلی وزير به به مناسبت چهاردهم تيرماه روز شهرداري و دهياري اين شرح است::

" چهاردهم تيرماه مصادف با سالگرد تصويب "قانون تأسيس دهياري‌هاي خودكفا در روستاهاي كشور" در تقويم رسمي كشور با عنوان روز شهرداري و دهياري نامگذاري شده‌است. شكل‌گيري و استقرار شوراهاي اسلامي شهر و روستا با راي مستقيم مردم و در پي آن انتخاب شهردار و دهيار از سوي شوراهاي موصوف به عنوان مديران اجرايي سكونتگاه‌هاي شهري و روستايي بدون تردید يكي از بزرگترين افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در راستاي تجلی اراده مردم در اداره امور، تحقق مردم‌سالاري، كوچك‌سازي دولت، تقويت نهاهاي محلي و مدني و نقطه عطفي در پيوند حاكميت با مردم محسوب می شود.

خدمات متنوع و ارزنده شهرداري‌ها و دهياري‌ها كه آحاد مردم شریف در اقصی نقاط کشور از آن برخوردار هستند و در ابعاد وسيع و معتنابهی چون؛ حفظ محيط زيست، بهداشت و سلامت، مديريت بحران، بهبود سيما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشي وضعيت كالبدي- فيزيكي سكونتگاه‌ها، مديريت پسماند، مديريت ايمني و آتش‌نشاني، مسائل و برنامه‌هاي فرهنگي- اجتماعي و... نمود پيدا مي‌كند، نقش موثر و ارزنده ای در آسايش، امنيت، سلامت رواني و اجتماعي، نهادينه سازي فرهنگ مشاركت و رضايتمندي مردم و دستيابي به شاخصه‌هاي يك سكونتگاه سالم، زيبا، توسعه يافته و پويا ايفا مي‌كند.

تاسیس 1290 شهرداري و 37 هزار و 59 دهياري در سطح كشور، فرصت مغتنم و ارزشمندی براي ارتقاي سرمايه اجتماعي، اميدبخشي، برنامه محوري و از همه مهم‌تر افزايش نشاط اجتماعي است که بدون شك بالندگي و شكوفايي آنها، نيازمند سياست‌گذاري‌ها، برنامه ریزی های اصولی، حمايت‌هاي مادي و معنوي دولت و اقدامات خلاقانه براي پيشرفت همه‌جانبه مناطق كمتر توسعه يافته شهري و روستاهاي كشور است. اين حمايت در ساليان اخير در پرتو توجه دولت تدبير و اميد به شهرها و روستاها در قالب تهيه و تدوين برنامه‌هاي مناسب و همچنين تخصيص اعتبارات و امكانات، معنايي ملموس يافته است و دولت و وزارت کشور مصمم به استمرار آن با قوت بيشتري می باشند. البته از شهرداران و دهياران خدوم و عزيز نيز انتظار مي‌رود با تلاش مجاهدانه و موثر و با ارتقاي دانش و بينش خود به ويژه در حوزه كارآفريني و فن‌آفريني و خلق ثروت از قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي محلي- ملي، براي تحقق توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش شهرها و روستاها گامهای اساسی بردارند.

در پايان، با تبريك اين روز مهم به کلیه دست‌اندركاران حوزه مديريت شهري و روستايي در سطوح ملي و محلي به‌ويژه شهرداران، دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاي سراسر كشور، از خداوند بزرگ براي تمامي عزيزاني كه دغدغه خدمت و توسعه و پيشرفت ایران اسلامي‌ را دارند،‌ آرزوي سعادت،‌ سربلندي و توفيق روزافزون دارم. اميد آن‌كه در سايه توجهات حضرت ولي عصر (عج) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و همچنين سياست‌ها و برنامه‌هاي اثرگذار دولت تدبير و اميد، شاهد پيشرفت‌هاي چشمگير و درخور توجه بیشتری در جهت پیشرفت و توسعه همه‌جانبه كشور باشيم. ان شاءالله"