پنج شنبه09/فروردين/1403

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در جلسه هم اندیشی با شهرداران حوزه گناباد بر لزوم توجه شهرداری ها به فعالیت‌های اقتصادی

و درآمدزایی پایدار و قرار گرفتن این نهاد ها به عنوان حد واسط سرمایه‌گذاران و دولت تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، میثم کرمانی در جلسه مشترک مدیران بخش‌های مختلف سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی و شهرداران جنوب استان که به میزبانی شهرداری گناباد برگزار شد، گفت: مشارکت شهرداری‌ها در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری موجب توسعه کمی و کیفی و کاهش مشکلات فعالیت‌های آنها در زمینه های مختلف خواهد شد.
وی بخش عمده فعالیتهای اقتصادی و درآمدی سازمان را از منابع بدست آمده از کارگزاری سوخت و پروژه های سرمایه گذاری و اقتصادی برای شهرداری مشهد عنوان کرد و افزود: تنها کمتر از 5 درصد از فعالیتهای مالی و اقتصادی سازمان همیاری مربوط به اقدامات و برنامه های مشترکی است که با سایر شهرداری‌های استان صورت گرفته لذا باید تلاش کنیم برنامه ریزی های اقتصادی و درآمدی را به سایر نقاط استان گسترش دهیم و همه شهرداری‌ها نیز در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشارکت داشته باشند.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به رویکرد این نهاد برای ایجاد منابع پایدار از بازار سرمایه و بورس و فرآبورس برای شهرداری‌های استان،گفت: شهرداری‌ها با توجه به ظرفیت‌های خود به اندازه ده‌ها بنگاه اقتصادی می‌توانند طرح و برنامه در این بخش ارایه دهند.
وی با اشاره به اقدامات در حال انجام برای اجرای طرح فروش اینترنتی محصولات بومی و سنتی شهرها و روستاهای خراسان رضوی توسط سازمان همیاری، افزود: این طرح که قابلیت سرمایه گذاری تا ۲۰ میلیارد ریال را داراست می تواند با مشارکت دهیاری ها و شهرداریها به نحو مطلوبی مطلوبی عملیاتی شود و نقطه عطفی برای ایجاد رونق اقتصادی در بخش محصولات بومی و سنتی و صنایع دستی باشد.
کرمانی طرح تجمیع منابع بانکی شهرداری‌های خراسان رضوی و اختصاص مبالغی از این محل برای اجرای طرح‌های عمرانی را دیگر برنامه‌های در حال بررسی سازمان همیاری شهرداری‌های استان برشمرد و ادامه داد: از دیگر محورها و برنامه‌های این سازمان در سالجاری اصلاح و استانداردسازی لوازم پارکی در بوستان‌ها و پارکها، هوشمند سازی خدمات شهری، نرم افزار جامع یکپارچه سازی مدیریت ماشین‌آلات و اجرای طرح ممیزی املاک برای تمامی شهرداری‌های استان است.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح عمرانی مختلف توسط شرکت همیارسازه توس واحد عمرانی این نهاد در سالجاری، برای تکمیل پروژه های عمرانی شهرستان گناباد به ویژه، بخش‌هایی از فرودگاه در دست احداث این شهر به صورت تهاتری اعلام آمادگی کرد.
وی مهمترین هدف از راه‌اندازی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی را تجمیع فعالیت‌های شهرداری‌ها، عنوان کرد و گفت: برای تحقق این منظور طی مذاکراتی که با هیات مدیره سازمان و جلسات شورای مشورتی شهرداران داشتیم شهرهای استان را در 8 منطقه تعریف کردیم و تلاش داریم با انجام سفرهای منطقه ای و برگزاری جلسات هم اندیشی با شهرداران در شهرهای مختلف به هم افزایی و درک مشترک بهتری برسیم چرا که این امر قطعا اثر بخشی و موفقیت را افزایش خواهد داد.
نشست هم اندیشی مدیران بخش های ستادی و شرکتها و موسسات تابعه سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با شهرداران جنوب استان با حضور شهرداران شهرهای گناباد، بیدخت، کاخک، یونسی، بجستان و فیض آباد به مدت یک روز در شهر گناباد برگزار شد.
گفتنی است در این جلسه هم اندیشی، علاو.ه بر تجلیل از زحمات شهرداران و اهدا لوح سپاس به آنان، تفاهم نامه های همکاری مختلفی بین شرکت ها و موسسات تابعه سازمان همیاری و شهرداریهای حوزه شهرستان گناباد در زمینه های مختلف از جمله ماشین آلات، آموزشی، عمرانی، تامین نیرو ، بازرگانی و ... منعقد شد./م.ا/2177/

منبع خبر: سايت سازمان همياري شهرداري هاي خراسان رضوي