سه شنبه04/ارديبهشت/1403

همشهریان گرامی با توجه به افت ناگهانی دمای هوا و موج سرمای شدید  ضروری است برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب،

اقدامات پیش‌گیرانه زیر را انجام دهند:
  - با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی  از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور جلوگیری کرد.
بازنمودن یکی از شیرهای آب جهت جاری شدن آب به اندازه کمتر از شیر سماور (درحد ۵لیتر درساعت)
- در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی اکیداً خودداری نمایید.وازطریق شماره تماس ۱۲۲ مراتب راباکارشناسان امورآب وفاضلاب گناباد درمیان گذاشته تاراهنمایی لازم جهت رفع یخ زدگی انجام شود.
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ لازم است جهت جلوگیری از بروز خسارت به لوله ها ، اتصالات ، کنتور و متعلقات آن موارد ذیل رعایت گردد ::: ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ ۱) پوشش و عایق نمودن دور کنتور به وسیله پشم شیشه ، پشم سنگ ، گونی ، پوشال کولر  و یا قرار دادن خاک اره درون کیسه و قرار دادن آن روی کنتور و متعلقات آن ۲) عایق نمودن لوله ، شیرها و اتصالات روباز داخل حیاط و قسمت های روباز ساختمان ۳) قطع مسیر جریان آب پشت بام و مسیر جریان آب کولر ???????????? نکات مهم :::: ۱ )  در صورت بروز سرمای شدید ( دمای پایین تر از ۱۰ درجه سانتی گراد و یا طولانی بودن مدت زمان سرمای شدید ) باز نمودن یکی از شیرهای آب جهت جاری شدن آب به اندازه کمتر از شیر سماور ( در حد ۵ لیتر در ساعت ) و جمع آوری آب در ظروف که این امر از یخ زدگی آب در لوله و اتصالات جلوگیری کرده و استفاده مجدد از آب ذخیره شده در ظروف باعث عدم هدر رفت آب خواهد شد ۲ )  در صورت بروز یخ زدگی لوله های آب ، کنتور و یا اتصالات و مسدود شدن جریان آب ملک از دستکاری تاسیسات و کنتور خودداری فرموده و از طریق شماره تماس ۱۲۲ مراتب را با کارشناسان امور آب و فاضلاب در میان گذاشته تا راهنمایی لازم جهت رفع یخ زدگی انجام شود . ?????????????? روابط عمومی امور آب و فاضلاب گناباد لطفا بیایید با نشر پیام به هموطنان خود خدمت رسانی کنیم ???????????